piątek, 19 czerwca 2015

Kwiat jednej nocy


 To temat wyzwania ogłoszony przez Lawendowy Czas na blogu ArtGrupy.
Taki temat kojarzy mi się automatycznie z piosenką Alibabek:

Zakwita raz, tylko raz, biały kwiat.
Przez jedną noc pachnie tak, ach!
Przez taką noc Królowa Jednej Nocy ogląda świat.
A światło dnia zdmuchuje kwiatu płomień na wiele lat.

Zapala się tylko na parę chwil,
Gdy cały świat wokół śpi, ach!
A pachnie tak jak piołun i wanilia - kwiat, biały kwiat.
Przez taką noc Królowa Jednej Nocy ogląda świat.

Przez taką noc Królowa Jednej Nocy ogląda świat
Ten dziwny kwiat sekret mój dobrze zna:
Raz kocham na wiele lat, ach!
Oczami snu spojrzymy zakochani na cały świat.
I nie wie nikt dla kogo zakwitniemy, ja i ten kwiat.
Mój sekret zna biały kwiat,
Mój sekret zna biały kwiat
Mój sekret zna biały kwiat

i z pobytem w górach, kiedy to w noc świętojańską palono ogniska.
Było to już jaaakiś czas temu. Widok fantastyczny, niezapomniany.
Nie wiem, czy tę tradycję jeszcze się praktykuje
w okolicach Milówki, Szarego, Żywca, dawno tam nie byłam. (ach!)

No i co zrobiłam?

Przez maskę nałożyłam pastę strukturalną, pomalowałam białą farbką akrylową,
popsikałam mgiełkami: fioletową i turkusem, pochlapałam turkusem i zielenią,
pomaziałam farbką z efektami metalu i inką złotą, brokatowymi żelopisami,
dokleiłam kwiat, cekiny, napisy. Tło błyszczy jak robaczek świętojański.













8 komentarzy:

Unknown pisze...

Śliczności :) I najfajniejsze jest to, że może jedna z nich do mnie trafi :)

mrumru pisze...

przepiękne!

Allienor pisze...

Sama jestem ciekawa, czy jeszcze palą ogniska. U nas tylko wianki popłyną...
Widać ten blask robaczka, oj widać :) świetnie to wygląda.
Pozdrawiam

hania739 pisze...

Super pomysł :))

Lawendowy Czas pisze...

przecudne tło - prawdziwa magiczna noc :)

piaseiza pisze...

Mnie się też ta piosenka przypomniała :). Bardzo mi się podoba te multiefekt,struktura i połysk - uwielbiam :)

maurycjusz pisze...

Przesliczne ATC, tak jak i kwiat jednej nocy ;-)
Wiesz, ze ten kwiat, o którym spiewaja Alibabki, to kwiat kaktusa Selenicereus grandiflorus???
moje marzenie, żeby chociaż raz go ujrzeć i powachac.,.. ;-)
pozdrowionka! ;-)

Barbetka pisze...

przepiękne tło :) Kolor niesamowity. Piekne ATC